Müzik, Para ve Samimiyet Üzerine

Bugün sonisphere festival 2010 ile ilgili yazılanları okumak için bir zamanların kutsal bilgi kaynağı ekşi sözlüğe girdim. "Sözlük yazarı" profilinin en yeni haliyle ilgili sayfalarca yazabilecek nefrete sahibim an itibariyle ama konuyu dağıtmamak için girmiyorum o meseleye. Yazılardan bir kaçında rastladığım ve günümüz müzik dinleyicilerinin bir çoğunda malesef bir türlü kurutulamayan "başka dünyalarda yaşamak" konulu şeyler gördüm. "Paraya dayalı izleyici profili", "metalciliğin özü" "metalcinin hası biziz" gibi tripler görüyorum yazılanlarda. Metal adı verilen müziğin dinleyicileri üzerine bu konuda zaten bir çok yerici yazı yazacağım. Şimdilik takıldığım tek nokta olayın parasal kısmı. Malum kişilerin savunmasına göre bu müziğin olayı içtenlikmiş. 200 liralarda gezen fiyatlar "esas" (biraz kuzeye giderseniz tr00, kvlt gibi komik kavramlara karşılık gelir) öze aykırıymış. neymiş efendim ben "harbi" slayer dinleyicisiysem ve cebimde para yoksa neden slayer dinlemekten mahrum bırakılıyormuşum.

Şimdi olaya bir de karşıdan bakın. Slayer denen grubu bu ülkeye getirmek o kadar çocuk oyuncağı değil, burada anlaşıyor olmamız lazım. Sizin yaşadığınız hayaller aleminde böylesine "harbi" gruplar sadece dinleyicileri için müzik yapıyor olabilir. Anlayamadığınız şey ise artık yaşadığın topraklar üzerinde sen istesen de istemesen de soyut kavramların bile üstünde tek gücün para olduğu. Biraz gerçekçi olun derler adama, gerçekten toplum için bu işi icra edenlerin kaldığını düşünen beyin hücrelerinizi kafanızı duvarlara vurmak suretiyle yok edin. Bugün adı ister Slayer olsun ister Megadeth ister Antrax, senin benim gibi 15 lik amfilere çalıp götlerini kağıt havluyla silmiyor adamlar.

Ha hala dersen ki "gidip adamlara mı sordun lan bilet fiyatları adamlardan bağımsızdır", senin cebimde para yok diye izleyememek zorunda kaldığım Slayer, senin hayallerindeki gibi olsaydı böyle bir festivalde çalmazdı emin ol.

Gitar teli ve 3 kedisini beslemek dışında para aramayan, sadece müzik yapabilmek için çalan Chuck Schuldinerler yok muydu? Vardı elbet.

Parasal sıkıntı içinde yaşadı, tedavisi yarım kaldı, öldü.

Uyansanız diyorum?

Yorum Gönder

*************************************************************************************