Minimal Wave


2000'lerin ortasında Veronica Vasicka tarafında başlatılan bir label projesi Minimal Wave. 1978-1985 arası pre-MIDI New Wave olarak adlandırılan, pop müziğin altyapısının tamamen değişmeye başladığı dönemde geçiyor hayatı.

Linear Movement
Özellikle krautrock ile birlikte popülerleşen elektronik müziğin etkilenimleri ve insana inanılmaz bir tını yelpazesi sunan synthesizerlar sayesinde çok farklı ve ilginç ürünler ortaya konan bir dönemden bahsediyoruz. Günümüzde müzikal kirlilikte büyük payı olan, kolay ve ucuz biçimde müzik yapmaya olanak sağlayan, yarattığı tınısal zenginlikle ucuz maliyetle büyük bir orkestrasyon yaratılabilinen synthesizer ve davul makinelerinin ekmeğinin yenmeye başlandığı bir takım akımlar var ortalarda.
Minimal Wave de bu dönemdeki underground kalmış, deneysel gruplarının dahil olduğu bir akım.

Minimal Wave topluluklarının tipik özellikleri popüler müzik içerisinde basamakları tırmanamamış olmaları. Tamamen "kendin yap" olarak işleyen bir yaratım sürecinden bahsedebiliriz bu akımda. Gruplar yapımcılığından albüm tasarımına, eserlerinin basımından, dağıtımına kadar herşeyi genellikle kendileri hallediyorlar. İnternet gibi herkesin kolayca kitlelere ulaşabileceği bir teknoloji de olmadığı için, insanlar eserlerini diğerleriyle mektup yoluyla paylaşıyorlar. Kitlesel olarak büyük ilgi çekmeyen gruplar başlangıçtaki yapılarını koruyor ve arkalarına büyük plak şirketlerini almadan yollarına devam ediyorlar.

Deux
Minimal Wave iletişim konusunda kısıtlı imkanlara sahip olmasından kaynaklı olarak dünyanın çeşitli yerlerinde bölgeleşmiş topluluklardan oluşuyor. Genelde gruplar kendi dillerinde eserler vermişler. Kuzey Amerika, Japonya ve Avrupa'da dönemin minimal synth, synthpop gibi türleri takip eden ve yukarıda bahsettiğim karaktere sahip toplulukları genelde bu akım içerisinde görüyoruz.

Minimal Wave müzikal olarak daha önce bahsettiğim gibi analog synthesizerlar ve davul makineleriyle yapılan bir müzik türü. Ancak burada dikkat çeken yön bu aygıtların dönemin popüler müzik akımlarında tınısal zenginlikleri yardımıyla büyük orkestral düzenlemeleri taklit edecek şekilde kullanılırken, bu akımda kendi tınılarıyla yer bulmaları. Bu aygıtların yarattığı yapay seslerin yapaylıklarının üzerine yapılan bu vurgu çok karakteristik bir duruş ortaya koyuyor. Amatörlük akan başarısız vokallerin de bu yapaylıkla yarattığı doku ilginç bir öge.

Akım hakkında daha detaylı bilgi almak için web sayfası iyi bir kaynak.

Akımın 101'i olacak nitelikte olmasa da benim kulağıma hoş gelen birkaç örnek de aşağıda.

Deux - Game and Performance

Linear Movement - The Game

Yorum Gönder

*************************************************************************************