Ozzy Osbourne

Black Sabbath, açıklamaya hiç girişmeyeceğim bilmeyen zaten gitsin kendini bir köprüden felan atsın. İşte bu Black Sabbath deyince benim aklıma direkt Heaven & Hell albümü gelir, benim için Black Sabbath adı Ronnie James Dio'lu zamanları tanımlar. Ozzy Osbourne'lu Sabbath'ı düşündükçe yüzümde böyle bir tiksinme ifadesi belirir. Oysa ki kime sorsanız Black Sabbath Ozzy Osbourne'dur (Tony Iommi ve Geezer Butler'ı tamamen konu dışında tutuyorum). İşte böyle bir genelleme varken, insanlar Dio'lu Sabbath Sabbath değildir raddesinde düşünürken; neden ben bu düşünceden ölesiye tiksiniyorum, Black Sabbath dinlerken Ozzy'i duyduğumda neden anında şarkı atlıyorum?

Kendimi bu konuda gerçekten suçlu hissettiğimi belirtmek isterim öncelikle, çünkü koca bir türün ortaya çıkmasını sağlayan, şu anda bile eşi benzeri olmayan mükemmel, karanlık melodilerin mucidi grubun; o melodileri kullandığı şarkıları dinleyememek çok üzücü bir durum. İşte düşündüm taşındım ben de bunu bir nedene bağlamaya çalıştım. Bulduğum şey de çok basit aslında, hayır yarasa olayı felan değil, Ozzy Osbourne'un populer kültürde gözümüze çarpan doğal! halleri. Bu adamın bu aptalca aile yaşantısı, hareketleri felan beni o kadar iğrendirdi ki, bir şeyi bir kere sevmedi mi hoşuna gitsede onu baskılamaya çalışan bünyemi "Black Sabbath"tan soğutmaya yetti. İzlediğim de, bir kafede otururken rastladığım The Osbournes'un her hangi bir bölümü, biri çıkar yok ya bak şöyle kral adam diye belgelerle gelirse hiç bir şey diyemem bu yüzden.

Neyse diyip başka bir nedene, bu yazıyı asıl yazma nedenime, gelelim. Geçenlerde bir yerden bulduğum 70'lerin "238189238 süper şarkısı" gibi bir karışık arşivi yatağa uzanmış rastgelede dinlerken, aşağıdaki Black Sabbath şarkısının denk gelmesi ve benim kalkıp şarkıyı değiştirecek götü kendimde bulamam, bunun sonucunda Ozzy'li Black Sabbath dinleyicilerini anlamam ve bu yazıyı yazmamla bitecek olan hikayedir bu yazıyı yazma sebebim. Yukarıda da söylediğim gibi benim bir şeyi sevmediyse hiç araştırmadan etmeden, o konuda inanılmaz derecede bilgisiz olsa bile aşırı derecede muhalif durmaya çalışan bir bünyeye bu aydınlanmayı yaşatan bir sese sahip bir adam bu Ozzy Osbourne ki "Abi, sesi çok güzel bu adamın yahu!" diyebildim. Daha fazla bir şey söylemeye gerek yok eyyorlamam bu kadar. Artık "Black Sabbath" dinyelebilen bir insan olarak aranızdan ayrılıyor ve sizleri hikayemizin ana kahramanı şarkımızla baş başa bırakıyorum.


Yorum Gönder

*************************************************************************************